Jaarverslag Expertisepunt Burgerschap 2023
Het eerste jaarverslag van het Expertisepunt Burgerschap is gepubliceerd. Hierin staat beschreven welke activiteiten zijn verricht in 2023. Lees verder...
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Dit is een bloockquote
Het eerste jaarverslag van het Expertisepunt Burgerschap is gepubliceerd. Hierin staat beschreven welke activiteiten zijn verricht in 2023. Lees verder...
Op 17 april 2024 bracht de Inspectie van het Onderwijs De Staat van het Onderwijs uit – een jaarlijks rapport waarin de inspectie ...
Het Nuffic organiseert de Ster in Wereldburgerschap Prijs. Deze Prijs is voor iedereen die werkzaam is in het basisonderwijs ter ...
Woensdag 13 maart was onze conferentie ‘Focus op Burgerschap: doordacht, doelgericht en duurzaam’ bij Gooiland Events in Hilversum. Op deze dag ...
SLO informeert dat demissionair minister Mariëlle Paul op 6 maart de allereerste conceptkerndoelen voor burgerschap en digitale geletterdheid in ontvangst ...
"*" geeft vereiste velden aan
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is een button
Dit is een button
Accordion content
Dit is de content van de tooltip
ContactDit is een bloockquote
text optional
text right optional
SLO organiseert op 13 mei een webinar voor leraren, schoolleiders en kwaliteitsmedewerkers om vragen te beantwoorden over de conceptkerndoelen burgerschap.
Zet jouw organisatie zich door middel van instrumenten, begeleiding en/of lesmaterialen in voor beter burgerschapsonderwijs? In dat geval nodigen we je graag uit voor de eerste BurgerschapsTafel van het Expertisepunt Burgerschap!
In het leernetwerk rondom participatie van leerlingen gaan we met elkaar verkennen wat we verstaan onder participatie. Aan de hand van theorie en praktijk brengen we in kaart wat iedere school al doet op dat gebied.
In deze leergang ga je aan de slag met hoe je burgerschapsonderwijs faciliteert vanuit jouw rol als kwaliteitsmedewerker.
SLO organiseert op 13 mei een webinar voor leraren, schoolleiders en kwaliteitsmedewerkers om vragen te beantwoorden over de conceptkerndoelen burgerschap.
Zet jouw organisatie zich door middel van instrumenten, begeleiding en/of lesmaterialen in voor beter burgerschapsonderwijs? In dat geval nodigen we je graag uit voor de eerste BurgerschapsTafel van het Expertisepunt Burgerschap!
In het leernetwerk rondom participatie van leerlingen gaan we met elkaar verkennen wat we verstaan onder participatie. Aan de hand van theorie en praktijk brengen we in kaart wat iedere school al doet op dat gebied.
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Dit is een button
Dit is een button
Accordion content
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is de content van de tooltip
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is een bloockquote
Binnen dit thema verwerven de leerlingen kennis van, en geven ze betekenis aan de basiswaarden vrijheid en gelijkheid.
Binnen dit thema krijgen de leerlingen inzicht in de wording, werking en betekenis van de democratische rechtsstaat en in machtsvraagstukken.
Binnen dit thema wordt er gewerkt aan de democratische houding bij de leerlingen en aan een democratische cultuur binnen de school.
Het is belangrijk dat leerlingen zich bewust worden van hun identiteit, waar de verschillende aspecten van die identiteit uit voortkomen en hoe het geheel aan verandering onderhevig is.
Binnen dit thema wordt feitelijke kennis gegeven en wordt er de mogelijkheid gegeven om de leerlingen te laten reflecteren op wat pluriformiteit voor hen betekent.
Binnen dit thema worden de leerlingen zich ervan bewust dat er mogelijkheden en verantwoordelijkheden zijn voor het bevorderen van rechtvaardigheid en inclusie.