Ster in Wereldburgerschap Prijs 2024
Ook in 2024 organiseert Nuffic de Ster in Wereldburgerschap Prijs. Deze prijs ter aanmoediging van wereldburgerschapsactiviteiten is voor iedereen die werkzaam ...
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Dit is een bloockquote
Ook in 2024 organiseert Nuffic de Ster in Wereldburgerschap Prijs. Deze prijs ter aanmoediging van wereldburgerschapsactiviteiten is voor iedereen die werkzaam ...
In deze podcast: hoe burgerschap uit kan zien in de dagelijkse schoolpraktijk. Hoe werk je aan een logische samenhang? Hoe ...
Het Expertisepunt Burgerschap werkt aan een aansprekend programma voor de verschillende doelgroepen. Wil jij of jouw organisatie een bijdrage aan ...
Burgerschap: Wat is de historie en aanleiding van dit relatief ‘nieuwe begrip’ in ons onderwijs? Hoe gingen we ‘vroeger’ om ...
Op 11 april 2024 heeft de Vaste Kamercommissie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap honderd vragen gesteld over de conceptkerndoelen burgerschap en digitale ...
"*" geeft vereiste velden aan
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is een button
Dit is een button
Accordion content
Dit is de content van de tooltip
ContactDit is een bloockquote
text optional
text right optional
Na dit webinar weet je wat er op op dit gebied van het onderwijs wordt verwacht en kun je zelf aan de slag met het bepalen van het startpunt op jouw school. Aan het eind van het webinar ontvang je onderzoekskaarten waarmee je de situatie op jouw school in kaart kunt brengen.
In het leernetwerk ‘Montessori en Burgerschap’ staat het uitwisselen en zichtbaar maken van verschillende uitwerkingsvormen van burgerschapsonderwijs in montessorischolen centraal.
Gebruik film om jouw burgerschapsonderwijs te verrijken! Wist je dat er heel veel films zijn die jij in kunt zetten om maatschappelijke onderwerpen te bespreken met jouw leerlingen? Van vrijheid en gelijkheid tot identiteit en diversiteit, en van de onderbouw in het basisonderwijs tot 6VWO - voor elke doelgroep en elk leerdoel is wel een film te vinden. Tijdens deze avond wordt besproken waar je passende films kunt vinden en hoe je vervolgens het gesprek kunt begeleiden.
Het leernetwerk ‘Wereldburgerschap in het DNA van basisscholen’ richt zich op het integreren van wereldburgerschap in alle facetten van het basisonderwijs. Door middel van kennisdeling, capaciteitsopbouw en innovatie gaan we samen aan de slag om een diepgaand begrip van wereldburgerschap te bevorderen.
Nuffic organiseert in november een conferentie over onder andere wereldburgerschap. Lees hier meer informatie en schrijf je in!
Hoe geef je effectief les over Anne Frank en de Tweede Wereldoorlog? Dat is precies wat je in deze training gaat bespreken.
Na dit webinar weet je wat er op op dit gebied van het onderwijs wordt verwacht en kun je zelf aan de slag met het bepalen van het startpunt op jouw school. Aan het eind van het webinar ontvang je onderzoekskaarten waarmee je de situatie op jouw school in kaart kunt brengen.
In het leernetwerk ‘Montessori en Burgerschap’ staat het uitwisselen en zichtbaar maken van verschillende uitwerkingsvormen van burgerschapsonderwijs in montessorischolen centraal.
Gebruik film om jouw burgerschapsonderwijs te verrijken! Wist je dat er heel veel films zijn die jij in kunt zetten om maatschappelijke onderwerpen te bespreken met jouw leerlingen? Van vrijheid en gelijkheid tot identiteit en diversiteit, en van de onderbouw in het basisonderwijs tot 6VWO - voor elke doelgroep en elk leerdoel is wel een film te vinden. Tijdens deze avond wordt besproken waar je passende films kunt vinden en hoe je vervolgens het gesprek kunt begeleiden.
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Dit is een button
Dit is een button
Accordion content
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is de content van de tooltip
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is een bloockquote
Binnen dit thema wordt er gewerkt aan een democratische cultuur binnen de school. Scholen moeten zorgen voor een veilige, inclusieve omgeving met aandacht voor diversiteit. Ze bieden activiteiten aan die de betekenis van democratische waarden laten zien en stimuleren de morele en ethische oordeelsvorming daarover. Scholen werken samen met leerlingen aan het vormgeven van deze democratische cultuur.
Binnen dit thema leren leerlingen over hoe de Nederlandse Grondwet de diversiteit beschermt. Leerlingen krijgen inzicht in verschillende vormen van discriminatie, reflecteren op hun eigen identiteit en leren rekening te houden met verschillende perspectieven.
Binnen dit thema krijgen de leerlingen kennis van en inzicht in de betekenis van de democratische waarden vrijheid, gelijkheid en solidariteit. Ze leren over de grenzen van deze waarden en leren deze waarden vanuit verschillende ethische en morele perspectieven te benaderen.
Binnen dit thema verkent de leerling de verschillende mogelijkheden om bij te dragen aan de samenleving. Ze ontwikkelen kennis over taken, rollen, rechten en plichten van burgers en leren welke middelen kunnen worden ingezet om individueel en collectief bij te dragen aan maatschappelijke veranderingen.
Binnen dit thema verkennen leerlingen hoe zij democratisch handelen in dagelijkse situaties kunnen vormgeven. Leerlingen leren over vormen van inspraak en besluitvorming in dagelijkse situaties.
Binnen dit thema wegen leerlingen af welke mogelijkheden ze hebben om ten aanzien van maatschappelijke vraagstukken te handelen. Leerlingen leren welke belangen en perspectieven een rol spelen bij actuele, maatschappelijke en planetaire vraagstukken en leren uitdrukking te geven aan hun persoonlijke idealen en opvattingen.