Burgerschap op school – Magazine PO en VO
‘Burgerschap op school’, het magazine voor basis- en voortgezet onderwijs. Je maakt hierin kennis met het Expertisepunt Burgerschap en onze ...

Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Dit is een bloockquote
‘Burgerschap op school’, het magazine voor basis- en voortgezet onderwijs. Je maakt hierin kennis met het Expertisepunt Burgerschap en onze ...
Burgerschap komt niet alleen terug in je onderwijsprogramma, maar juist ook in de praktijk in de vorm van sociale interacties ...
In deze podcast staat burgerschap centraal: wat houdt het begrip ‘burgerschap’ in, wat vraagt de aangescherpte burgerschapsopdracht van onderwijsprofessionals en ...
Het Nuffic organiseert samen met SamSam de Ster in Wereldburgerschap Prijs. Deze Prijs is voor iedereen die werkzaam is in ...
Het Expertisepunt Burgerschap zoekt organisaties die onderwijsteams kunnen bijscholen op het gebied van schurende gesprekken. Schurende gesprekken zijn moeilijke gesprekken ...
"*" geeft vereiste velden aan
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is een button
Dit is een button
Accordion content
Dit is de content van de tooltip
ContactDit is een bloockquote
text optional
text right optional
Op woensdag 5 april 2023 houdt lector Wouter Schenke zijn lectorale rede bij het Johannes Fontanus College in Barneveld. Daaromheen is een symposium opgezet met workshops.
Op woensdag 5 april vindt de jaarlijkse onderwijsconferentie Met Alle Respect! plaats. Het thema van dit jaar is: Verbinding.
Het Expertisepunt Burgerschap organiseert op 19 april 2023 de landelijke conferentie ‘Focus op burgerschap, kleur buiten de lijntjes’.
Het thema van de Week van Burgerschap voor 2023 is: Veilig (kinderrechten).
Op woensdag 5 april 2023 houdt lector Wouter Schenke zijn lectorale rede bij het Johannes Fontanus College in Barneveld. Daaromheen is een symposium opgezet met workshops.
Op woensdag 5 april vindt de jaarlijkse onderwijsconferentie Met Alle Respect! plaats. Het thema van dit jaar is: Verbinding.
Het Expertisepunt Burgerschap organiseert op 19 april 2023 de landelijke conferentie ‘Focus op burgerschap, kleur buiten de lijntjes’.
Dit is een paragraaf.
Dit is de tekst onder de gestylede h3.
Dit is de tekst onder de gestylede h4.
Deze tekst is bold, dit italic
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Integer non ante bibendum, cursus diam ut, porttitor est. Morbi et orci turpis. Cras fermentum nulla placerat, sollicitudin metus ut, vehicula metus. Quisque feugiat nibh eget risus hendrerit interdum. Vivamus vitae lobortis est. Donec eu dapibus enim. In hac habitasse platea dictumst. Morbi sit amet purus eleifend, convallis neque vitae, sodales ante. Mauris vel gravida risus. Sed vitae turpis augue.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Dit is een button
Dit is een button
Accordion content
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel. Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is de content van de tooltip
Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.Pellentesque id est finibus, vulputate dolor nec, eleifend nisl. Fusce auctor cursus nisi, ac vehicula nunc porttitor vel.
Dit is een bloockquote
Binnen dit thema verwerven de leerlingen kennis van, en geven ze betekenis aan de basiswaarden vrijheid en gelijkheid.
Binnen dit thema krijgen de leerlingen inzicht in de wording, werking en betekenis van de democratische rechtsstaat en in machtsvraagstukken.
Binnen dit thema wordt er gewerkt aan de democratische houding bij de leerlingen en aan een democratische cultuur binnen de school.
Het is belangrijk dat leerlingen zich bewust worden van hun identiteit, waar de verschillende aspecten van die identiteit uit voortkomen en hoe het geheel aan verandering onderhevig is.
Binnen dit thema wordt feitelijke kennis gegeven en wordt er de mogelijkheid gegeven om de leerlingen te laten reflecteren op wat pluriformiteit voor hen betekent.
Binnen dit thema worden de leerlingen zich ervan bewust dat er mogelijkheden en verantwoordelijkheden zijn voor het bevorderen van rechtvaardigheid en inclusie.