Multiperspectiviteit

Meer over dit leermiddel
Deze les gaat over multiperspectiviteit. Kort gezegd betekent dit dat verschillende perspectieven op één gebeurtenis tegelijkertijd naast elkaar kunnen bestaan. In de klas is het van belang dat gebeurtenissen vanuit meerdere perspectieven benaderd worden, omdat de leerlingen in de klas verschillende (culturele) achtergronden en hierdoor andere perspectieven op gebeurtenissen kunnen hebben. Leerlingen zullen moeten accepteren dat er naast hun eigen perspectief andere perspectieven bestaan. In deze les staat de ontwikkeling van een open houding ten opzichte van andere perspectieven centraal. Aan de hand van een verhaal uit jeugdliteratuur en een creatieve verwerkingsopdracht leren leerlingen dat er meerdere waarheden naast elkaar kunnen bestaan.
Wil je toegang krijgen tot dit lesmateriaal en heb je nog geen account? Vraag dan een gratis account aan via deze aanmeldpagina.
Op de website van TerInfo staat nog veel meer lesmateriaal (lesbrieven, lesplannen en losse werkvormen) over disruptieve thema’s zoals politiek geweld, complottheorieën en terrorisme.